Khamis, 14 April 2011

Hasil kreativiti anak ku.......Zehan.....


Adehhhhh.................akhirnya siap juga blog aku ni blog Seni wadah ekperesi diri.. mungkin lebih banyak pengisian tentang seni yang memang sudah sebati dengan ku......ini baru belajar buat blog..ntah apa-apa ja yg ku create hhahaha.......apa crita yg mau ku jadikan pengisian pertama ku ani. ar....Hasil kreativiti anak ku yang bongsu....best jua ni mun dikongsikan......
" Umi....nah Kereta Kebal......" c zehan meletakkan satu benda yang mula nya aku sendiri pun tidak dpt mengenal pasti apakah benda yang di letakkan di atas tapak tangan ku. aku membelek-belek objek tersebut lalu bertanya semula.....Apa ini?????? Kereta Kebal bah.... Aku tenung agakn lama juga objek tersebut.....Ya allah....bru ku perasan rupanya objek tersebut memang terbentuk sebuah kereta kebal........yang buat aku sangat tidak percaya zehan boleh menggunakan barangan terbuang untuk menghasilkan objek tersebut. Jika di amati sebenar-benarnya objek empat segi tu merupakan satu suis yang telah rosak , kemudian benda bulat warna ungu tu bekas tutup jam tangan, bulatan warna hijau yang terletak di bawah plastesin tu ialah seal penutup minuman, objek warna ungu putih panjang tu adalah pensil dan warna kebiru-biruan tu plastesin yang dia korek dari dalam pasu bunga ku....huhuhuhu . aku tidak pernah terfikir begitu kreatifnya dia mengolah bahan terbuang yang dikutipnya ntah dari mana.....tika ia membina objek ini umurnya baru masuk 5 tahun. Aku telah melihat potensi seni dalam diri nya.....boleh di gilap ni bagi bekilat.....hahahaha...anak bongsu ku ini juga boleh melukis tanpa melihat objek sebenar ini bermakna kuasa imaginasinya sangat peka........setakat ini yang ku nampak dia suka sangat melukis naruto....ini pengaruh kartun di tv la ni.....tp sekurang-kurangnya dia boleh menduplikasikan apa yang ia lihat....ini merupakan satu proses pembelajaran.......


Terima kasih daun keladi, kalau sudi baca lagi entri seterusnya :)

0 ulasan: